Skip to main content

Betalningsinformation

Detta gäller i nuläget bara bokningar som är gjorda på www.scandorama.se.
Inom kort kommer vi även lansera Klarna på www.scandorama.no.

Förfallodatum och sista betalningsdag

När du har bokat din resa skickas en bokningsbekräftelse/biljett till din e-postadress. Om du har valt tillägget pappersavi skickas den istället hem till dig med post.

Anmälningsavgiften är för våra bussresor 3-4 dagar 750 kr, 5-6 dagar 1 000 kr, 7-9 dagar 1 500 kr, 10 dagar eller längre 2 000 kr. Anmälningsavgiften för flygresor inom Europa på upp till 6 dagar är 1 500 kr, 7-9 dagar 2 000 kr, 10 dagar eller längre 3 000 kr. Utanför Europa är anmälningsavgiften från 4 000 kr. Undantag kan förekomma. Se under Bra att veta för just din resa.

Anmälningsavgiften betalas tillsammans med kostnaden för eventuellt avbeställningsskydd senast 7 dagar efter bokningsdatum. Slutlikvid ska vara Scandorama tillhanda mellan 63-45 dagar före avresa beroende på resmål och transportsätt, vilket framgår på din biljett. Undantag kan förekomma. Se under Bra att veta för just din resa.

Bokas resan senare än 45 dagar före avresa ska betalning ske direkt enligt anvisningarna. Betalning ska ske enligt Scandoramas villkor även om du har bokat resan hos din resebyrå (vilket även gäller Utflyktspaketet). På vår hemsida är det enkelt att betala genom att logga in på Min sida.

Betalning med Klarna

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ) erbjuder Scandorama en rad olika betalningsalternativ där betalningen sker direkt till Klarna. Genom Klarna kan du tryggt och enkelt betala genom exempelvis faktura, kort, banköverföring eller delbetalning. Vilka betalningsalternativ som presenteras för just dig beslutas av Klarna.

De betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna Checkout är bl.a. följande:

  • Betala inom 14 dagar: Betala med faktura inom 14 dagar.
  • Månadsfaktura: Samla alla dina köp genom Klarna på en och samma månadsfaktura till en avgift.
  • Dela upp: Dela upp din betalning på ett visst antal månader.
  • Kortköp: Betala med ditt kredit- eller debitkort (ex. VISA eller Mastercard).
  • Banköverföring: Ditt bankkonto debiteras via din internetbank.
  • Dras från bankkonto: En autogirotjänst där pengarna normalt dras om ca två bankdagar.

Läs mer om de olika betalningssätten i Klarnas villkor under respektive betalningsalternativ i Klarna Checkout.

Klarna Checkout presenteras i sista betalsteget när du har genomfört din bokning på vår hemsida. Om du inte vill genomföra betalningen i samband med att du gjort bokningen kan du istället välja att betala senare via Min sida. Om resan bokas senare än 45 dagar före avresa måste dock betalningen ske omgående.

På Min sida finns Klarna Checkout under Betalningar och där väljer du ett av betalningssätten. Du loggar enkelt in på Min sida med den e-postadress som huvudresenären/beställaren har angett samt det fyrsiffriga lösenordet som står uppe till höger på din biljett.

Genom att välja ett betalningssätt i Klarna Checkout blir bokningen bindande. Bokningsbekräftelsen som du får från Scandorama ser helt eller delvis betald ut när du har valt ett betalningsalternativ genom Klarna.

När du använder Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) villkor https://www.klarna.com/se/villkor/.

För frågor rörande din betalning till Klarna, kontakta Klarna https://www.klarna.com/se/kundservice/

Kreditkontroll av Klarna

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att Klarna kan komma att inhämta en extern kreditupplysning om dig för det fall Klarna behöver sådan upplysning. Om en kreditupplysning tas för ditt köp hos Klarna kommer du att få en kopia på kreditupplysningen via e-post eller post. Kreditupplysningen delas endast med dig och Klarna och påverkar inte din kreditvärdighet.

Andra sätt att betala

Har du inte möjlighet att genomföra din betalning via Klarna Checkout kontakta Scandoramas kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt.

Självklart går det även bra att besöka vår butik på Öresundsterminalen för att betala med kort.

Presentkort

Om du vill betala med presentkort så gör du det genom att skicka in presentkortet i original till Scandorama samt ange vilket bokningsnummer som betalningen avser.

Presentkort är giltigt i två år från det datum det utfärdats och kan inte lösas in mot kontanter.

 

Sista minuten
22/12Kryssning på Rhen över julhelgen med Smart Seniorfrån 7 995:-
22/12Julhelgskryssning på Rhenfrån 7 995:-
23/12Julhelgen i Cellefrån 3 995:-
30/12Nyår i Cellefrån 4 995:-
30/12Nyår i Hamelnfrån 5 495:-
Kontakta oss
Adress:
Scandorama
Box 4012
SE-203 11 Malmö